Usługi SEO – postaw na doświadczenie fachowców

agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stron

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to próbowanie działań . Nie posiadając doświadczenia w tematyce SEO i nie monitorując na bieżąco doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, kreatywnego pisania, grafiki i programowania służące merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Agencja SEO – postaw na tę, która działa w branży od lat

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w toku doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych czy marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada przeanalizować opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwiązać i dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach prac na zbliżające się miesiące, ale również przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.

Druga niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o kolejne informacje o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO czy o najistotniejszych dla klienta artykułach albo usługach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za usługi agencji SEO – jakich ofert unikać

Z nieufnością należy podejść do firm SEO, które oferują umowę z zapłatą za uzyskany wynik. W takim modelu płatność odbywa się wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 bądź do Top5). To nadal często spotykany sposób rozliczeń, lecz niesie ze sobą wysokie ryzyko – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty za pomocą naruszania standardów określonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, stąd rzetelna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z agencją SEO, to rzadko bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo mniejsze.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]