Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Private blog network - ta niezwykła oferta Was pozytywnie zaskoczy.

Aby konsument odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla klienta artykuły. Jednak nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network, czyli do czego przydają się PBNy?

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci portali są na ogół wykorzystywane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co należy mocno zaznaczyć, bo najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich stworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a następnie należy poświęcać wiele godzin na zachowanie ich na dobrym poziomie.

Artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie widoczne są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, pełna nazwa i adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Drugi interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały wiarygodne, warte przeczytania teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z finansami, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO