Jak usunąć bany i filtry Google

Posiadanie firmowej strony internetowej wymaga jej sprawnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla internautów i miała stałą rangę. Czasami jednak nasze starania wywołują naruszenie zasad prawidłowego SEO i na portal mogą być nałożone przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, co zrobić w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – jak wpływają na wyszukiwanie strony?

Ban od Google oznacza najgorszy rodzaj sankcji, który może dotknąć witrynę www. Oznacza on kompletne usunięcie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy poważnie utrudnia prowadzenie interesu. Nie zapominajmy, że gros użytkowników używa Google, więc po usunięciu strony liczba naszych klientów gwałtownie zmaleje. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwarki, co również źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – ustawiane osobiście przez załogę Google i algorytmiczne, które generowane są samoczynnie przez specjalistyczne oprogramowanie.

Jak dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za używanie ogromnej ilości odsyłaczy kierujących na naszą stronę internetową lub stosowanie tzw. spamu w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba uprzednio zweryfikować jego podłoże. Warto zatrudnić w tym celu fachową agencję SEO, która kompleksowo zajmie się z banem. Proces może niestety przeciągać się do pół roku, należy więc trochę poczekać.