Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo działań, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Wymienione objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem fachowcom.